vrijdag 23 december 2016

Badass burgers

Als er weer eens gevraagd wordt  "Wat gaan we eten vanavond?"  En ik kan zeggen "Broodje hamburger!"... is er nooit iemand met commentaar😉

Ik maak altijd ruime aantallen hamburgers... is helemaal niet erg als er wat overblijft...dus...
Voor 10 hamburgers gebruik ik:

1 kg half om half gehakt.
2 pakjes #honig franse uiensoep
2 plakjes witbrood zonder korstjes
2 eieren
10 plakjes ontbijtspek of 20 plakjes katenspek.
Voor de liefhebbers plakjes cheddarkaas
10 witte bolletjes
Zakje ijsbergsla, veldsla of rucola...wat je maar hebt of lekker vind.
Vaak maak ik per persoon nog een klein handjevol franse frietjes erbij...in de airfryer natuurlijk.
Ik maak vaak zoveel mogelijk van te voren klaar zodat ik met etenstijd niet meer zoveel hoef te doen.

Meng het gehakt met de 2 zakjes franse uiensoep.
Goed doorkneden.
Ondertussen bak ik het spek een beetje bruin en knapperig. Wat klaar is uitlekken op keukenpapier en droogdeppen.
Snij de boterhammen zonder korstje in hele kleine blokjes en meng dat met de 2 eieren goed door het gehakt.
Dek de schaal af en laat rusten ongeveer 1 uur.
Maak daarna bolletjes gehakt van ongeveer 110 gram...dat zouden er 10 stuks moeten kunnen worden.
Bestrooi je werkblad of hamburgervorm met een beetje paneermeel en druk de hamburger tot een ronde platte vorm.

Als het bijna etenstijd is braad ik de hamburgers mooi bruin.
Sla op de broodjes
Hamburger erop (eventueel met cheddarplakje even op het laatst meebakken)
Plakje spek erop
Natuurlijk mayo en curry of shaslick saus!
Weer een beetje sla en kapje erbovenop.
Klein bakje franse friet ernaast.
Eet smakelijk!