maandag 16 januari 2017

Oudbrood ovenschotel

Oud droog brood? Niet weggooien!

Om je oude eventuele droge brood niet weg te gooien naar er iets van te maken is voor mij een "dingetje" geworden.

Neem een ovenschotel  beleg de bodem met de droge plakjes brood.
Precies passend maken.
*hieroverheen een laagje met plakjes kaas (maakt niet uit welke)
*hieroverheen plakjes ham of ontbijtspek of salami of een mix...

Ik kijk in de koelkast welke vleeswaren ik kan missen en gebruik dat.

*dan smeer ik een laagje pesto erover.

Maar ook bolognaise saus kan in plaats van pesto

*en verdeel ook nog plakjes mozzarella  kaas erover.
-
Dan maak ik weer een laagje brood
En net zoals de eerste lagen bouw ik deze verderop.

Bovenop strooi ik nog wat paprikapoeder en peterselie.

Dan 15 minuten in de oven op 200°C.

Lekker om warm te eten met een frisse salade erbij.
Maar ook lekker de volgende dag als lunchpakketje.

Ik heb kleine bolletjes mozzarella gebruikt maar gewoon plakjes snijden van een mozzerella bolletje is veel goedkoper....  die waren in dit geval voor mij uitverkocht 😏

Extra tips om ook nog tussen de lagen te doen zijn.
Gesnipperde uitjes
Plakjes champignons
Kleine gehalveerde tomaatjes
Paprikablokjes
Een laagje met spinazie en plakjes ei tussen de 2 "lagensets"  ......
Heerlijk! !!